MOE A/S - Kompetent og engageret rådgivning

2010

Læs mere





Amagerforbrænding
2010 - 2015

Amagerforbrændings affalds-behandlingscenter er Danmarks hidtil største enkeltstående miljøtiltag.
Se mere

Amagerforbrændings nye affaldsbehandlingscenter bliver det hidtil største enkeltstående miljøtiltag i Danmark til omkring 3 milliarder kroner. Anlægget vil kunne brænde 70 tons affald pr. time.

Det er planen, at det nye anlæg skal have en markant høj energi- og miljøprofil, og det er planen, at det nye anlæg skal kunne producere ca. 20% mere energi end det nuværende på samme affaldsmængde. Anlægget vil således kunne bidrage til kommunernes målsætning om reduktion af CO2.

Der er tale om en omfattende rådgivningsopgave, der strækker sig over 5 år med opstart i 2010. Det er meget passende, at MOE netop i 80-året for virksomhedens første projekt (en udvidelse af H.C. Ørstedværket) arbejder på endnu et stort energiprojekt. MOE og GEO skal stå for projekteringsledelsen af det samlede projekt og for rådgivningen i forbindelse med alle bygge- og anlægsopgaver til det nye affaldsforbrændingsanlæg.

Se også:
H.C. Ørstedværket (1930)
Kyndbyværket (1940)
Svanemølleværket (1953)
Skærbækværket (1954)
Lygten Varmeværk (1968)
Amagerværket (1971)
Asnæsværket (1976-1981)
Avedøreværket (1990)

Klik på billedet for at se det i stort format.

Billeder

Den Blå Planet
2010 - 2013

Den Blå Planet – Nordeuropas største og mest avancerede akvarium og et byggeri i verdensklasse.
Se mere

Danmark får i 2013 et nyt nationalt akvarium: Den Blå Planet. Med Den Blå Planet får Danmark Nordeuropas største og mest avancerede akvarium – og et byggeri i verdensklasse. Bygningen vil med sin exceptionelle udformning være et markant vartegn for arkitektur og ingeniørkunst i såvel København som hele Danmark.

Projektet er resultatet af et tæt samarbejde mellem arkitekterne 3XN og MOE | Design Team. Formgivningen af Den Blå Planet er inspireret af selveste hvirvelstrømmen. Som besøgende bliver man med hvirvelstrømmens kraft suget ind i bygningen, og derinde bliver man ført fra Amazonas til Færøerne med samme glidende fornemmelse. Bygningen er udformet i et meget bygbart og bæredygtigt design, hvor arkitektur og konstruktion er i symbiose, hvor indeklimaet er optimeret og avanceret akvarieteknik integreret.

Akvariet bliver et unikt arkitektonisk bygningsværk, og der er samtidig tale om et bæredygtigt byggeri i lavenergiklasse 2 med intelligent styring, der på eksemplarisk vis vil demonstrere hensyn til ressourcer og minimal CO2-udledning.

Se også:
Den Sorte Diamant (1999)
Ferring (2001)
Bjerget (2007)

Klik på billedet for at se det i stort format.

Billeder

CPH Swift
2010

CPH SWIFT er designet til at give flere billige flybilletter og destinationer.
Se mere

I forbindelse med priskrig på flyrejser er der et behov for flere flyafgange. Københavns Lufthavn har derfor valgt at udvide med endnu en terminal, en såkaldt lavpristerminal, som kun skal betjene de billige afgange. CPH SWIFT er designet til at øge effektiviteten hos flyselskaberne, så prisniveauet kan holdes nede. Terminalen bliver en integreret del af lufthavnen, og terminalens passagerer vil derfor have fri adgang til lufthavnens faciliteter.

CPH SWIFT er tegnet af arkitekterne Vilhelm Lauritzen, og Moe & Brødsgaard er rådgivende ingeniør på projektet.

MOE har projekteret i Københavns Lufthavn siden 1930’erne, og det er i årenes løb blevet til alt fra landingsbaner og parkeringshuse til lufthavnsterminaler.

Se også:
Vilhelm Lauritzen Terminalen (1939)
Københavns Lufthavns landingsbane (1969-1972)

Klik på billedet for at se det i stort format.

Billeder